Aktuelles
„Schule ist ein symbolischer Raum, an dem Kontroversen ihre Berechtigung haben“ – Einblicke in das Forschungsprojekt „Der Islam in der Kontroverse“
„Schule ist ein symbolischer Raum, an dem Kontroversen ihre Berechtigung haben“ – Einblicke in das Forschungsprojekt „Der Islam in der Kontroverse“

BOOK LAUNCH OF THE CAMBRIDGE HANDBOOK OF DEMOCRATIC EDUCATION
EDUCATION & WORKSHOP ON THE FUTURE OF DEMOCRATIC EDUCATION AT THE AMERICAN UNIVERSITY OF CAMBRIDGE UNIVERSITY PRESS

Conflict and Controversy in the Classroom Conference at VU Amsterdam; 22.-23. September 2023
Keynote speakers
Sarah Freedman (UC Berkeley)
Jonathan Zimmerman (University of Pennsylvania)
Sarah Stitzlein (University of Cincinnati) …

Wissenschaftler*innen der Universität Kyoto zu Gast
Im Rahmen der Kooperation mit der Universität Kyoto fand am 13. und 14. März ein internationaler Workshop im IBZ statt.

Workshop mit der Faculty and Graduate School of Education, Kyoto University 13./14. März 2023
Cosmopolitanism and Global Citizenship Education: Transcultural Perspectives
4th Workshop on Educational Research of the Faculty of Educational…

WINTER SCHOOL
Global Citizenship Education im Zeichen Globaler Krisen
06.02.-10.02.2023

On the Beaten Track
Zur Theorie der Bildungsreise im Zeitalter des Massentourismus

Remembrance - Responsibility - Reconciliation
L.Wigger, M.Dirnberger (Eds.)

Neue Buchreihe
Philosophy of Education. Debattes and Constellations Mentis (Book Series)
